A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сатанівська територіальна громада
Хмельницька область, Хмельницький район

Якубишена О. А.: "Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв’язного мовлення дошкільників"

Дата: 07.05.2020 18:50
Кількість переглядів: 252

У Сатанівському ЗДО «Веселка» відбувся семінар-практикум «Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв’язного мовлення дошкільників». Семінар організувала і провела вихователь Сатанівського ЗДО «Веселка» Якубишена О.А.  Вихователь звернула увагу, що головним інструментом нашого розуму є пам’ять. Пам’ять- це зв’язок минулого і сьогодення і майбутнього, процес збереження минулого досвіду, що дає можливість його повторного використання. Для того, щоб пам’ять не підводила нас у найважливіші моменти життя, потрібно постійно тренувати її. Методів для розвитку і ефективного використання пам’яті існує безліч.Оксана Анатоліївна запропонувала зупинитися на найцікавішому з них-мнемотехніці. На діток в дошкільному віці обрушується величезний потік інформації, який вкрай складно подужати, особливо не вміючи читати і писати.

Мнемотехніка покликана допомагати в цьому. Мнемотехніка- це свого роду схеми, в основі яких лежать асоціації, що допомагають запам’ятовувати і відтворювати інформацію. Останнім часом в ЗДО «Веселка» прийомами мнемотехніки користуються дуже активно. Принципи її дії  ґрунтуються на тому, що у дошкільнят дуже розвинута зорова пам’ять і образне мислення. Найбільш наочний приклад даної техніки - це картинка на шафці в дитячому саду. Запам’ятовуючи її, дитина з легкістю візьме саме свій рушник на вішачку, над якою розташована та сама картинка. Мнемотехніка - це використання спеціальних карток і схем. Оксана Анатоліївна звернула увагу, що цілі використання картинок можуть бути різними. Заняття проходять за принципом: від простого до складного.

Мнемотехніку можна застосовувати і вдома. Запропонуйте намалювати дитині схеми-малюнки про те, як пройшов день. Час від часу давайте картинки і нехай малюк самостійно складе вам розповідь. Ви можете дати картинку з відомої вам обом книжки і запропонувати малюкові придумати свій відмінний від оригіналу фінал.

Регулярне застосування даної техніки допоможе дитині збагатити свій словниковий запас, навчить вибудовувати грамотні логічні ланцюжки. Досвід використання прийомів мнемотехніки під час роботи показав, що ця технологія сприяє формуванню у старших дошкільників фонематичного сприймання , правильної звуковимови, граматичної будови мовлення, активізації процесів автоматизації та диференціації звуків, розвитку зв’язного мовлення. Застосування запропонованих прийомів дозволяє по-новому розв’язувати проблеми навчання дітей, завдяки формуванню відповідних навичок, творчому підходу до організації роботи, створення ситуації успіху, що є найдоцільнішою мотивацією процесу ефективного навчання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь