Національна поліція застерігає
101, 102, 103 - на ці номери люди зазвичай телефонують, коли стається біда. Саме рятувальники, поліцейські та лікарі повинні за лічені хвилини прийти на допомогу. Однак часто люди користуються тим, що ці служби не можуть не реагувати на виклики. До вказаних служб надходять повідомлення зі стаціонарних та мобільних телефонів із проханням про допомогу від мешканців області, які потрапили в різні ситуації. Проте серед них, на жаль, часто трапляються і неправдиві, тобто хибні виклики. Так, з початку 2020 року працівниками Городоцького відділу поліції було складено 19 постанов за ст. 183 (Завідомо неправдивий виклик пожежної охорони, поліції, швидкої медичної допомоги або аварійних служб).
Відповідно до санкції цієї статті завідомо неправдивий виклик спеціальних служб тягне за собою накладення штрафу до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Разом з тим, у окремих випадках, коли мова йде про тяжкі наслідки, законодавством України передбачена і кримінальна відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об'єктів власності. Відповідно до статті 259 Кримінального кодексу України такі «жартівники» можуть потрапити за грати на строк до семи років.
Пам’ятайте: коли ви здійснюєте завідомо неправдивий виклик, хтось інший лишається допомоги, яка йому вкрай необхідна.
Городоцький відділ поліції застерігає, що незважаючи на широку профілактично-роз’яснювальну роботу та регулярні попередження з боку поліції, громадяни через свою неуважність та безпечність продовжують ставати жертвами шахраїв. До Городоцького відділу поліції надійшло чимало звернень із повідомленням про вчинення відносно заявників кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ст. 190 КК («шахрайство»). Здебільшого причиною такої ситуації є власна недбалість та надмірна довіра до людей, які знаходяться по той бік екрану монітора чи трубки телефону.
Види шахрайств:
1) Телефонні шахрайства (ваш син в поліції або потрапив у ДТП), або SMS про виграш автомобіля і необхідність сплати комісійних.
Аби не стати жертвою шахраїв, поліція радить громадянам дотримуватися наступних правил: перш за все, не впадайте в паніку й не поспішайте виконувати умови аферистів. Попросіть людину, яка представилася правоохоронцем, назвати прізвище, ім’я, по-батькові й дату народження затриманого або постраждалого родича. Практично в 100 % випадків такою інформацією злочинці не володіють. Спробуйте якнайскоріше передзвонити тому, хто «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть в даний момент бути поруч і підтвердити або спростувати інформацію. Якщо ви все ж таки попалися на гачок аферистів або відносно вас намагалися застосувати шахрайські дії, якнайшвидше телефонуйте до поліції. Це дасть змогу правоохоронцям вирахувати та затримати зловмисників «по гарячих слідах».
2) Інтернет-шахрайства (купівля – продаж товарів через Інтернет).
Щоб убезпечити себе від таких неприємностей треба:
По-перше, користуватися тільки перевіреними Інтернет-магазинами;
По-друге, використовувати тільки післяоплату: отримали товар – заплатили гроші, і ніяких передоплат чи задатків;
По-третє, картку для отримання платежів не варто «прив’язувати» до номера робочого телефону, яким ви постійно користуєтесь.
3) Шахрайства з банківськими картками (виманювання pin-коду або паролю картки та зняття з неї готівки). Ніколи не спішіть ділитися конфіденційною інформацією, зверніться до банку й впевніться у тому, що інформація запитується дійсно представниками банку і в обґрунтованих цілях. У жодному разі не повідомляйте свої дані по телефону. Таке просте правило є надійним способом уникнути шахрайських дій.
Шановні громадяни, будьте пильні, перевіряйте надану вам інформацію, не довіряйте незнайомим людям! Та якщо ви чи ваші знайомі все ж таки стали жертвою шахраїв, негайно звертайтеся до відділу поліції за номером: «102».