Екологічне виховання
У 2018-2019 році Сатанівський заклад дошкільної освіти «Веселка» працює над завданням екологічного виховання дошкільників.
Людина – частина природи, але найчастіше саме вона робить згубний вплив на навколишній світ. Формування активної позиції «захисника і друга» світу природи є основою у вихованні екологічної культури дошкільників.
Діти особливо вразливі і чуйні, тому активно включаються у всі заходи щодо захисту тих, хто цього потребує. Важливо показати дітям, що люди займають більш сильну позицію по відношенню до світу природи (наприклад, рослини зів'януть без поливу, птиці взимку загинуть від холоду без годівлі).
Тому нам слід спрямувати всі зусилля на те, щоб усе живе на землі розвивалося і приносило радість (наприклад, ранковий спів птахів під вікном буде приємно тим, хто їх годував взимку, а квітуча квітка на вікні порадує тих, хто її поливав).
Отримані знання про навколишній світ повинні підкріплюватися практичною діяльністю та наочними прикладами для того, щоб діти бачили позитивний результат своєї діяльності і мали бажання удосконалювати свої досягнення.
Тому з 26 листопада по 10 грудня 2018року в Сатанівському ЗДО «Веселка» була проведена дослідницька діяльність з екологічного виховання. Зокрема діти старшого дошкільного віку здійснювали досліди з водою. Демонстрували перетворення води в різністани: з твердого у рідину і навпаки.
Навчались розрізняти стан води (холодна, тепла, гаряча, чиста, забруднена). Навчались , що вода потрібна для людей, рослин, тварин; навчались визначати і називати основні її ознаки та властивості (може бути чистою/брудною, холодною/теплою, розливається, ллється, капає); розвивали здатність встановлювати найпростіші зв'язки і взаємозалежності в стані речовини, спостережливість і допитливість. Діти проводили досліди що тоне у воді, а що ні.
Найцікавішими були досліди з магнітом.
Модель створення планети Землі було продемонстровано на досліді з магнітом та залізом. Малюки магнетизм сприймають як справжнє диво, старші діти через досліди з магнітом глибше пізнають явища, що відбуваються в навколишньому світі. Під час занять розвивається допитливість і активізується розумова діяльність.
У садочку було створено лабораторію «Цікавих відкриттів».Цією лабораторією в старшій групі керувала вихователь Орищук Ольга Василівна. Вона знайомила дітей з природним явищем – вулканом, причиною його виверження, керувала дослідами з водою та дослідами з магнітом.
У групі середнього дошкільного віку вихователем, Новосилецькою Тамілою Клавдіївною. було проведено досліди з водою та виготовлено стенд з використанням дитячих долонь, де діти навчались хорошому ставленню до природи, до іграшок, один до одного.
В групі молодшого дошкільного віку дослідницькою діяльністю керувала Бас Марина Сергіївна. Діти залюбки здійснювали досліди з водою.